Praha

Praha.Hlavní a největší město Česka, jediné s počtem obyvatel vyšším než milion. Rozkládá se na příznivém místě v mělkém otevřeném údolí okolo velkého meandru řeky Vltavy. Praha patří k turistiky nejnavštěvovanějším místům v Evropě i na světě především díky poměrně rozsáhlému zachovalému historickému středu města, který nemá v Evropě prkticky obdoby.

Díky své velikosti a stylové vrstevnatosti zástavby však Praha nabízí mnohem víc včetně industriálních a sakrálních staveb, kulturních a politických institucí, architektonických zajímavostí, dopravních staveb, podzemních prostor a vodních děl, které může člověk objevovat mnoho let.

Především kvůli svým výjímečným vlastnostem však Praha trpí v lokálním měřítku chronickou přelidněností, potýká se s problémy souvisejícími s údržbou města a pořádkem, bezdomovectvím a extrémní koncentrací všech podivných živlů od sprejerů přes prostituky až po feťáky. Vzhledem k velkému počtu vysokých škol a nadprůměrnému ekonomickému výkonu měta ve srovnání se zbytkem státu se také stává cílem mnoha mladých lidí, pro které je jednodušší získat v Praze pracovní pozici dle jejich představ.

Tématy souvisejícími s metropolí se zabýváme dlouhodbě, aktuálně si lze přečíst třeba něco o pražském podzemí, pražských nádražích nebo o pražském průmyslu.

 
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 16189×, naposledy dne 21. 11. 2024 v 8:56.
 
 

Články související s tématem

Zpět | Nahoru

Pražská nádraží
Pražská nádraží
Seznam pražských nádraží obsahuje jak stanice a zastávky v současnosti funkční, tak nádraží zaniklá. V případě, že je zpracován o konkrétním nádraží článek, je…
Podzemní pískovna Indiánka
Pražské podzemí
Z pražského podzemí jsou zpracována následující hesla: Lapák, tunel Botiče, Fejkova pískovna alias Bílý kůň, podzemní pískovna Indiánka, odvodň…
Hotel Vaníček Praha
Druhá Praha
Motto „Druhé město se zdá být přeplněné sochami, pomyslel jsem si, a jeho obyvatelé ještě lstivě využívají našich soch a dělají si z nich chlívky pro svá …
Podzemní továrna v Branické skále
Podzemní továrna v Branické skále
Branická skála na pravém břehu Vltavy, kdysi spadala až k řece a oddělovala tak dnešní městské části Podolí a Braník. Staletí probíhající těžba méně kvalitn…
Praha-Velká Chuchle (žzast)
Praha-Velká Chuchle (žzast)
Název zastávky: Praha-Velká Chuchle Číslo zastávky: 573964 Kilometrická poloha: 6,804 Provozn…
Praha-Vyšehrad (žst)
Praha-Vyšehrad (žst)
Název výhybna: Praha-Vyšehrad výhybna Číslo výhybna: 583666 Zkratka: PHA VH Kilometrická poloha: …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: