Pražská nádraží

Seznam pražských nádraží obsahuje jak stanice a zastávky v současnosti funkční, tak nádraží zaniklá. V případě, že je zpracován o konkrétním nádraží článek, je možné se na něj dostat přes odkaz v tabulce.
Obrázek Současný název Starší a neoficiální názvy Popis

Současná nádraží

Praha hlavní nádraží Praha Wilsonovo nádraží Největší a nejznámější pražská stanice.
Praha Masarykovo nádraží V současnosti druhé nejvýznamnější pražské nádraží.
Praha-Holešovice Jedna z nejmladších pražských železničních stanic je prvním bezbariérovým nádražím v Československu. Hala disponuje přímým vstupem do pražského metra. Stanice má 5 dopravních a 4 manipulační koleje a odbočuje z ní vlečka do holešovického přístavu.
Praha-Jinonice Jedno z mála pražských nádraží, které si dodnes zachovalo příjemně omšelou původní podobu.
Praha-Žvahov Jedno z nejmladších nádraží v Praze bylo původně stanicí, ze které dnes na svahu nad metropolí zybla jen osamělá zastávka jako vstupní brána do romantiky slunečných odpolední a víkendových výprav.
Praha-Dejvice
Praha-Vršovice
Praha-Vysočany
Praha-Smíchov
Praha-Smíchov severní nástupiště
Praha-Cibulka
Praha-Stodůlky
Praha-Zličín
Praha-Ruzyně
Praha-Veleslavín
Praha-Bubny
Praha-Bubeneč Bubentsch, Bubeneč, Prag-Bubentsch Nádraží v Bubenči za Prahou bylo vystavěno na trati do Podmokel v roce 1850 a postupně se stalo jedním z nejstaršíh dochovaných a nejromantičtěji zapadlých nádraží v Praze. V roce 2014 byla stanice uzavřena pro cestující veřejnost a nahrazena zastávkou Praha-Podbaba.
Praha-Radotín
Praha-Hlubočepy
Praha-Holyně
Praha-Řeporyje
Praha-Braník Prag-Branik, Braník-Hodkov „Trampské“ nádraží Praha- Braník leží při Pikovické ulici v pražské čtvrti Braník na jednokolejné, nelektrifikované trati Praha - Čerčany neboli Posázavském Pacifiku. V 80. a 90. letech 20. století se nádraží v těsné blízkosti branického pivovaru, Vltavy a Mostu inteligence stalo srazovištěm stovek trampů, kteří odsud hromadně vyráželi do lesů a údolí v okolí metropole. Dnes spíše ospalá stanice disponuje mj. příjemnou nádražní restaurací.
Praha-Komořany
Praha-Zbraslav
Praha-Uhříněves
Praha-Horní Počernice
Praha-Kyje
Praha-Libeň
Praha-Dolní Počernice
Praha-Běchovice
Praha-Klánovice
Praha-Krč
Praha-Podbaba
Praha-Kolovraty
Praha-Strašnice zastávka Prag-Straschnitz Halt, Strašnice Dobře ukrytá železniční zastávka Praha-Strašnice zastávka se nachází jižně od ulice Pitkovická a současně severně od ulice U Trati ve Starých Strašnicích, v oblouku původní trati Praha - Benešov, kterým dráha obchází ze severní strany zrušené vršovické seřazovací nádraží.
Praha-Velká Chuchle Jedna z mladších zastávek byla ve Velké Chcuchli otevřena v roce 1940, pro běžný provoz lehce naddimenzovaná budova s podchodem a ostrovními nástupišti byly vybudovány v roce 1954.
Praha-Hostivař
Praha-Horní Měcholupy
Praha-Modřany zastávka
Praha-Vršovice depo    
Praha-Vyšehrad Vyšehrad Původní stanice Vyšehrad, později Praha-Vyšehrad byla postavena v roce 1872 v údolí Botiče pod Vyšehradem na Pražské spojovací dráze mezi Smíchovem a hlavním nádražím, resp. Královskými Vinohrady a Vršovicemi. Od roku 1960 slouží stanice pouze jako výhybna, navíc od roku 2014 jn dálkově řízená. Od 90. let 20. století výpravní budova chátrá.
Praha-Modřany
Praha-Strašnice
Praha-Malešice Nákladové nádraží Praha-Malešice leží na tratích 171, 221 a odbočuje z něj trať 941 směřující k nákladišti Praha-Žižkov.

Zaniklá nádraží

Praha-Konvářka
Praha-Klukovice
Praha-Hrabovka
Praha-Smíchov Na Knížecí Zastávka byla zrušena v roce 2017 v souvislosti s připravovanou zástavbou v areálu smíchovského nádraží.
Praha-Těšnov
Praha-Karlín
Praha-Žižkov Nákladiště Praha-Žižkov patří mezi zajímavé industriální památky hlavního města. Stavba komplexu dvou skladišť rozdělených na 6 a 8 skladových modulů se samostatnými výtahy (severní pro podej a jižní pro výdej zboží ze státní dráhy), ostrovní rampy pro soukromé dopravce, správní budovy a několika doplňkových staveb začala v roce 1928 a dokončena byla v roce 1936. Provoz na nádraží ustal v roce 2016.
 
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 21. 5. 2018 a zobrazen celkem 16305×, naposledy dne 10. 12. 2024 v 8:31.
 
 

Články související s tématem

Zpět | Nahoru

Praha
Praha
Hlavní a největší město Česka, jediné s počtem obyvatel vyšším než milion. Rozkládá se na příznivém místě v mělkém otevřeném údolí okolo velkého meandru řeky V…
Praha-Bubeneč (žst)
Praha-Bubeneč (žst)
Název stanice: Praha-Bubeneč Číslo stanice: 570267 Zkratka: PHA BU Kilometrická poloha: 415,17 …
Praha-Dejvice (žst)
Praha-Dejvice (žst)
Název stanice: Praha-Dejvice Číslo stanice: 570663 Zkratka: PHA DE Kilometrická poloha: 3,7 …
Praha-Holešovice (žst)
Praha-Holešovice (žst)
Název stanice: Praha-Holešovice Číslo stanice: 572560 Zkratka: PHA HO Kilometrická poloha: 4,1 …
Praha-Žižkov (nákl)
Praha-Žižkov (nákl)
Název nákladiště: Praha-Žižkov Číslo nákladiště: 573261 Zkratka: PHA ZI Kilometrická poloha: 3,…
Praha-Vyšehrad (žst)
Praha-Vyšehrad (žst)
Název výhybna: Praha-Vyšehrad výhybna Číslo výhybna: 583666 Zkratka: PHA VH Kilometrická poloha: …
Praha-Podbaba (žzast)
Praha-Podbaba (žzast)
Název žzast v obvodu žst: Praha-Podbaba Číslo žzast v obvodu žst: 570275 Kilometrická poloha: 416,025 …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: